Μετρήστε την ευφυΐα σας!

Πόσο έξυπνοι είστε; Βρείτε την απάντηση σε αυτό το ερώτημα λύνοντας μερικούς από τους καλύτερους γρίφους αυτού του blog, συγκεντρωμένους σε μία εφαρμογή Android. Κατεβάστε την εφαρμογή από το Google Play Store.

Σάββατο 7 Αυγούστου 2010

Παράδοξα - Απόδειξη πως είμαι ο Πάπας με χρήση Διαφορικού Λογισμού (****)

Την παρακάτω απόδειξη πως είμαι ο Πάπας την έστειλα στο Βατικανό και περιμένω την απόφασή τους για το σχετικό χρίσμα. Λέτε να γίνει δεκτή ή όχι και γιατί;
  1. Ξεκινάμε με την ισότητα $x^2=x\cdot x$
  2. Το δεύτερο μέλος γράφεται $x+x+x+\ldots+x$   ($x$ φορές)
  3. Άρα $x^2=x+x+x+\ldots+x$   ($x$ φορές)
  4. Παίρνουμε την παράγωγο ως προς $x$ και των δύο μελών: $(x^2)'=(x+x+x+\ldots+x)'$
  5. Επειδή η παράγωγος ενός αθροίσματος ισούται με το άθροισμα των παραγώγων του έχουμε: $(x^2)'=x'+x'+x'+\ldots+x'$
  6. Υπολογίζουμε τις παραγώγους και στα δύο μέλη: $2x=1+1+1+\ldots+1$   ($x$ φορές)
  7. Άρα $2x=x$
  8. Για $x\neq 0$ προκύπτει πως $2=1$
  9. Ο Πάπας είναι ένας.
  10. Κι εγώ είμαι ένας.
  11. Άρα εγώ και ο Πάπας είμαστε δύο.
  12. Επειδή όμως στο Βήμα 8 απέδειξα πως $2=1$, σημαίνει πως εγώ και ο Πάπας είμαστε ένα.
  13. Άρα εγώ είμαι ο Πάπας!
Σωστή απάντηση έχουν δώσει οι:
bioamanas, Δημητρης, ΧΑΡΗΣ, trapatsas, batman1986, aldel, MrKitsos, pegasusgr, xazos+xaroumenos!, Xrhstaras, takis7up, panagos, Antonis1996, swt, Michalis, green_leaf, stratos, Sipan, Konstantinos Ts, dpap78, Πάνος, kraptaki, saxon, Steli0s1, Spyros, Zaxarias, Xiaris, Test, ΘΑΝΑΤΟΣ, Dreamkiller, akousis, Δ.Δ., kwstas148, theo, efthimis, Xeliaz, gedelbil, debate, Nikos Stamatiou, Θανάσης Παπαδημητρίου, kb666, Μητσαρας, spyros7, rockwave, Crocodile23, manwlou, agelos, Leo28, ΕΑΛΕΞΙΟΥ, qwerty, depier-2012, Roland_Of_Gilead, Βαγγέλης, Thanos, Λεωνιδας, Stavros Karakepelis, G SOZELGI, Peter V, Panos, Dsp-Ninja, cris, Νίκος, Σωτήρης, parmapan, βασ.νταιφ, ioannesx, antonisss, nikos_ex, Nikos Lentzos, Γεώργιος, sf, George Efthim, Kris Geo, Filippos, Agis, George78, nerd, alexpsomi, Χελιδὼν, poe815, Νεφέλη, Gio, daskalos1971, YIANNIS KAZIA, BOMBER, ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΥΚΑΣ, KiraDesu

    291 σχόλια:

    «Παλαιότερο   ‹Παλαιότερο   201 – 291 από 291
    pantsik είπε...

    @BOMBER: Δεν είναι αυτή η σωστή απάντηση. Άστο καλύτερα μέχρι να διδαχτείς παραγώγους.

    pantsik είπε...

    @ΜΑΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου. Το x δεν είναι σταθερός αριθμός αλλά μεταβλητή.

    pantsik είπε...

    @ΜΑΡΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ: Αυτό που γράφεις είναι σωστό, αλλά δεν βλέπω πως βοηθάει στην επίλυση του παραδόξου.

    pantsik είπε...

    @Panos: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @thmrs: Η απάντηση στο ερώτημά σου είναι όχι. Οπότε πρέπει να ολοκληρώσεις τη σκέψη σου.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 04 Δεκεμβρίου, 2012 20:35: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Dsp-Ninja: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @cris: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Περικλης Μανιατης: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 24 Δεκεμβρίου, 2012 18:28: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 02 Ιανουαρίου, 2013 01:17: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 05 Ιανουαρίου, 2013 00:54: Λάθος.

    pantsik είπε...

    @Νίκος: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.
    Αν θέλεις να απαντήσεις και σε άλλους γρίφους, συμπλήρωνε το όνομά σου εκεί που λέει "Όνομα / Διεύθυνση URL".

    pantsik είπε...

    @WindowsNT: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου. Πρόκειται για παράγωγο, όχι ολοκλήρωμα.

    pantsik είπε...

    @Anestis: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @Σωτήρης: Συγχαρητήρια! Με τη συμπλήρωση που έκανες η απάντησή σου ήταν πλήρης και σωστή.

    pantsik είπε...

    @argram: Δεν μπορεί μια γενική εξίσωση να καταλήγει μόνο στο αποτέλεσμα που λες. Το λάθος έχει γίνει πιο πριν.

    pantsik είπε...

    @argram: Για τη δεύτερη προσπάθειά σου: Οι παράγωγοι δύο διαφορετικών συναρτήσεων δεν είναι μεταξύ τους ίσες, αλλά οι παράγωγοι της ίδιας συνάρτησης όταν αυτή γράφεται με δύο διαφορετικούς τρόπους πρέπει να είναι ίσες.

    pantsik είπε...

    @paoki77: Δεν εξηγείς γιατί είναι λάθος το βήμα που αναφέρεις.

    pantsik είπε...

    @parmapan: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 11 Μαρτίου, 2013 20:37: Πράγματι αυτό είναι το πρώτο μέρος της λύσης.

    pantsik είπε...

    @jason1996: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @ΗΛΙΑΣ ΑΝΔΡΕΟΥ: Σωστό. Ολοκλήρωσε τον συλλογισμό σου μέχρι το σημείο που γίνεται το λάθος.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 25 Μαρτίου, 2013 23:40: Εδώ όμως ξεκινήσαμε από ίσες συναρτήσεις, όχι ίσες παραγώγους.

    pantsik είπε...

    @gkk: Σωστό αυτό που λες. Πρέπει να το επεκτείνεις και να βρεις πώς τελικά προκύπτει το παράδοξο.

    pantsik είπε...

    @Johnny: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 15 Απριλίου, 2013 00:43: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @βασ.νταιφ: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου. Η συνάρτηση f(x) = x + x + x +...+ x δεν έχει άπειρους όρους για κανένα x.

    pantsik είπε...

    @βασ.νταιφ: Αυτό που γράφεις τώρα είναι σωστό. Πρέπει όμως να βρεις τι πρόβλημα δημιουργεί η παρατήρηση που έκανες στη συνέχεια της απόδειξης.

    pantsik είπε...

    @βασ.νταιφ: Η δεύτερη απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Kostas Staikoglou: Μπορεί να μην γίνω ποτέ Πάπας, αλλά όχι για τον λόγο που αναφέρεις. Η πρώτη συνεπαγωγή που αναφέρεις δεν είναι σωστή.

    pantsik είπε...

    @ioannesx: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @antonisss: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 07 Ιουνίου, 2013 20:24: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @nikos_ex: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Κάποιος: Το μήνυμά σου ήταν διασκεδαστικό και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    Δυστυχώς δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα πως για x<>0 ισχύει πως 2=1!
    Καλή τύχη με τους εργοδότες σου...

    pantsik είπε...

    @Nikos Lentzos: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Γεώργιος: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 24 Ιουνίου, 2013 19:09: Όχι, το βήμα που αναφέρεις είναι γραμμένο σωστά.

    pantsik είπε...

    @τρυπητιανή: Σωστό αυτό που λες. Μπορούμε όμως να το παρακάμψουμε και να συνεχίσουμε.

    pantsik είπε...

    @sf: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @geo: Όχι, δεν ισχύει αυτό που λες με το c. Η παράγωγος είναι 1.

    pantsik είπε...

    @George Efthim: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @thanos logothetis: Αυτό που έγραψες στο δεύτερο μήνυμά σου είναι σωστό. Όμως είναι ένα μόνο μέρος της λύσης γιατί θα μπορούσαμε να το παρακάμψουμε. Οπότε τι γίνεται μετά;

    pantsik είπε...

    @ZORIKOS: Σωστά όσα λες, όμως με κατάλληλους ορισμούς το πρόβλημα ξεπερνιέται. Οπότε που κολλάει η απόδειξη μετά; Πώς ορίζεται αυτό που αναφέρεις στην τελευταία σου πρόταση;

    pantsik είπε...

    @QuestionOfHeaven: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου. Ο αριθμός των όρων είναι άγνωστος αλλά πεπερασμένος.
    Άλυτοι γρίφοι σημαίνει πως δεν δημοσιεύεται η λύση τους ώστε να έχουν όλοι την ευκαιρία να τους απαντήσουν και να βαθμολογηθούν.

    pantsik είπε...

    @geo: Δεν επιλύεται έτσι το παράδοξο. Ίσως όμως από την παρατήρησή σου μπορέσεις να καταλήξεις σε κάτι ουσιαστικό.

    pantsik είπε...

    @Ka: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου. Εάν ξεκινάς χωρίς περιορισμούς και καταλήγεις πως x=0, τότε στην πορεία κάτι πρέπει να έχει γίνει λάθος.

    pantsik είπε...

    @NiSmO: Όχι, δεν βρίσκεται εκεί το λάθος.

    pantsik είπε...

    @guitaboygrizi: Όχι, δεν βρίσκεται εκεί το λάθος.

    pantsik είπε...

    @Filippos: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @alexpsomi: Η απάντησή σου σαν εξήγηση του παραδόξου περιέχει μαθηματικό λάθος. Δεν βρίσκεσαι στη σωστή κατεύθυνση. Θα πρέπει να σκεφτείς κάτι διαφορετικό.

    pantsik είπε...

    @nerd: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου. Σε κανένα μέλος το x δεν υπολογίζεται ως σταθερά.

    pantsik είπε...

    @nerd: Όχι, δεν βρίσκεται εκεί το λάθος.

    pantsik είπε...

    @nerd: Το ότι καταλήγουμε σε παράδοξο αποτέλεσμα είναι γεγονός, αυτό όμως δεν σημαίνει πως η εξήγηση που δίνεις είναι σωστή.

    pantsik είπε...

    @nerd: Θα σου πω μόνο πως δεν είσαι κοντά στην επίλυση του παραδόξου. Πρέπει να σκεφτείς κάτι τελείως διαφορετικό.

    pantsik είπε...

    @nerd: Όχι, δεν είναι εκεί το πρόβλημα.

    pantsik είπε...

    @Agis: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @nerd: Ναι πριν από εκεί. Δυστυχώς σε αυτά τα θέματα δεν υπερισχύει η γνώμη της πλειοψηφίας αλλά τα αξιώματα των μαθηματικών.

    pantsik είπε...

    @George78: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 01 Δεκεμβρίου, 2013 14:20: Αυτό που αναφέρεις είναι το αποτέλεσμα όχι η αιτία του λάθους. Η αιτία είναι διαφορετική.

    pantsik είπε...

    @nerd: Τώρα είσαι σωστός. Μπράβο.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 02 Δεκεμβρίου, 2013 22:08: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Kensh1n: Σωστό αυτό που γράφεις στο δεύτερο μήνυμά σου, αλλά δεν αποτελεί μόνο του την εξήγηση του παραδόξου. Στο πρώτο μήνυμά σου δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις.

    pantsik είπε...

    @Kensh1n: Κατάλαβα τώρα τι εννοούσες. Δεν είναι σωστό αυτό που γράφεις. Επέμεινε στο σημείο που σου είπα πως έχεις δίκιο.

    pantsik είπε...

    @Alone: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @alexpsomi: Σωστό αυτό. Μπορεί όμως να ξεπεραστεί με κατάλληλους ορισμούς. Τότε τι γίνεται;

    pantsik είπε...

    @alexpsomi: Σωστά.

    pantsik είπε...

    @Αλεξανδρος: Δεν εξηγείται έτσι το παράδοξο.

    pantsik είπε...

    @Χελιδὼν: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Κωνσταντίνος Ουζουνίδης: Όχι, δεν είναι αυτή η εξήγηση του παραδόξου.

    pantsik είπε...

    @ Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 21 Ιανουαρίου, 2014 21:47: Το πρώτο που λες είναι σωστό αλλά δεν το ολοκληρώνεις. Το δεύτερο δεν εξηγεί το παράδοξο.

    pantsik είπε...

    @poe815: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 06 Φεβρουαρίου, 2014 16:48: Σωστό αυτό που λες, μάλιστα πρόκειται για στοιχείο της λύσης.

    pantsik είπε...

    @Σκοτεινός: Δεν δημιουργείται το παράδοξο στο σημείο που αναφέρεις αφού ξεκινώντας μια διαδικασία για κάθε x και καταλήγοντας πως x=0 σημαίνει πως κάτι δεν πάει καλά.

    pantsik είπε...

    @Gio: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Γρηγόρης: Όχι, δεν είναι αυτή η εξήγηση του παραδόξου.

    pantsik είπε...

    @Γρηγόρης: Κατάλαβα τι εννοείς. Δεν είναι αυτή η σωστή εξήγηση του παραδόξου.

    pantsik είπε...

    @daskalos1971: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 08 Απριλίου, 2014 16:31: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @daskalos1971: Η δεύτερη απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @YIANNIS KAZIA: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 18 Απριλίου, 2014 15:18: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @BOMBER: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @giwrgos karousis: Δεν ήταν σωστή η απάντησή σου.

    pantsik είπε...

    @kostaskr: Δεν είναι εκεί το πρόβλημα της απόδειξης.

    pantsik είπε...

    @ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    pantsik είπε...

    @geo: Θα πρέπει να γίνεις μέλος για να συνεχίσεις να απαντάς στους άλυτους γρίφους 1-100. Διάβασε σχετικές οδηγίες. Ευχαριστώ.

    pantsik είπε...

    @ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΥΚΑΣ: Λες δηλαδή πως δεν έχω καμία ελπίδα; Ίσως να έχεις δίκιο γιατί δεν έχω πάρει ακόμα απάντηση. Πάντως η εξήγησή σου είναι πολύ πειστική.

    pantsik είπε...

    @Ανώνυμος στο Γρίφοι τη 23 Σεπτεμβρίου, 2015 01:33: Θα πρέπει να γίνεις μέλος για να συνεχίσεις να απαντάς στους άλυτους γρίφους 1-100. Διάβασε σχετικές οδηγίες. Ευχαριστώ.

    pantsik είπε...

    @KiraDesu: Συγχαρητήρια! Η απάντησή σου ήταν σωστή.

    «Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   201 – 291 από 291   Νεότερο› Νεότερο»